AFFILIATE PROJEKT ÖTLETEK #2: Retargeting web

AFFILIATE PROJEKT ÖTLETEK #2: Retargeting web

Hogy mi az a retargeting, azt talán mindenki tudja. De vajon felhasználható-e az affiliate marketingben is partnerek számára? Igen, fel. Ehhez viszont drága termékekhez, célzott traffichoz és a józan észhez kell tartani magunkat.

Ismét vegyék úgy ezt a cikket mint egy hipotetikus case study. Nem próbáltam még, mert sajnos nincs rá terem. Ha valamit kiötlök, megosztom cikkben, hogy Önök azt vonják le belőle, amire a legnagyobb szükségük van.

Drága termékek és a retargeting

Ahogy azt már az előző cikkben is írtam, jó megcélozni a dréga termékeket. A gyors eredmények és az affil PPC támogatásának híve vagyok – nem csak várni a SEO eredményekre. Nézzünk meg egy kitalált szcenáriót új affil web létrehozására:

  1. Kiválasztjuk a témát: például konyharobotok, amelyeket több “affil barát” eshop árul és elég drágák.
  2. Létrehozunk egy recenziós oldalt, ahol összehasonlítjuk őket. Nem szükséges, hogy otthon legyenek nekünk ezek a gépek, de azért nem lenne rossz.
  3. Minőségi információkat szerzünk és létrehozunk egy valóban minőségi affil webet konyharobotokról. Nem kell nagy kiterjedésűnek lennie, hanem inkább tárgyilagosnak. Természetesen, drága robotokat válogatunk ki, amiknek viszont van egy bizonyos mértékű természetes keresettsége.
  4. És most jöjjön végre a traffic és a kampány
    1. “Hipercélzott traffic”-ot fog vásárolni a keresőből. Tehát, a konkrét megjelölését pl. a  “robotoman xb5874 ultra” vagy a “konyharobot robotoman xb5874 ultra”-nak.
    2. Kerüljünk olyan szavakat mint “konyharobot” és hasonlók. Nem érdekesek számunkra, mert ezek csak célzott szavak, nem hipercélzottak.
    3. A kattintásokért a legnagyobb árat fizethetjük, mert az összeset akarjuk.
    4. A webnek extrém célzott látogatottságot szerzünk, de csak rendezett egységekben vagy csak pártízet naponta.
  5. Retargeting listákat gyűjtünk
    1. a landing oldalak alapján (pl. robotman xb57874 ultra), specifikus retargeting listákat készítünk.
    2. hogy meg tudjunk szólítani extrémen célzott konkrét látogatókat.
    3. minimum annyi retargeting lista lesz, ahány termék.
  6. Magasabb szintű dolgok
    1. Nem tudom technikailag lehetséges-e, de csak akkor sorolhatunk be embereket a listába, ha pl.10 másodpercet tartózkodnak az oldalon.
    2. Ezáltal kiválogatjuk azokat, akik tényleg akarnak valamit és azokat, akik csak “szörföznek”.
  7. Speciális megcélozás
    1. A retargeting listákban van pár emberünk, akiket elkezdünk hajszolni (retargetelni).
    2. Mivel csak pár ember van ott és általában megjelenítésért kell fizetni (bannerek, Facebook, stb.), így annyit invesztálunk, amennyi szükséges (maximumot), mert olcsó (pár forint 1000 megjelenítésért).
    3. Elkezdünk rájuk nyomást gyakorolni bannereken, Facebookon, szöveges reklámokon keresztül ilyemsi formában: “Válassza ki a megfelelő robotot, a  robotoman xb5874 ultra-t, tanácsot adunk, hol vásárolhatja meg a legolcsóbban!”
    4. Rengeteg retargeting listánk van, hogy a legjobb módon újra meg tudjuk őket szólítani: Facebook, AdWords,ETARGET, stb.
    5. Hogy milyen sokáig akar próbálkozni velük, csakis Öntől függ és az A/B testing-től. Attól függ, milyen a vásárlási ciklusa a terméknek és mennyi ideig tart döntést hozni a vásárlással kapcsolatban. Mivel konyharobotot kb. egyszer veszünk az életben, így a döntés természetes picivel tovább tart.
  8. Vissza akarja őket hozni
    1. A cél világos – visszahozni őket és konvertálni.
    2. Retargetingről egy másik landing oldalra küldhetjük őket a weben belül, nem csak oda, ahonnan megszereztük őket.
    3. Hozzon létre új lading oldalakat, ahol már nyomni fogja az embereket a vásárlásba és nem lesz ott annyi információ mint egy klasszikus landing oldalon – hogy ne vesszen el bennük.
    4. Mindezt a magasabb konverzió lehetősége céljából.

 

Szóval, pár támaszpont

  • Drága termékeket propagáljon, amelyek akár 155 000 HUF-ot is érnek és 4% jutaléknál már érdekesnek számít.
  • Hajszolja az embereket, retargetelje és próbálja konvertálni.
  • Hipotetikusan van kb. 6200 HUF, hogy visszaszerezze az emberét és eladja neki a terméket.

Ez minden 🙂 Úgy gondolja, hogy működhetne? Mert, ha lenne 10-15 ilyen weboldala, beállított retargeting, akkor ezrével nyomathatná az üzletet :).

AFFILIATE PROJEKT ÖTLETEK #2: Retargeting web
5 az 4-ből

Štefan Polgári
Štefan Polgári

Az online marketingben már több mint 10 éve mozog. Társalapítója a DOGNET affiliate hálózatnak és az affiliate marketinget professzionális szinten műveli. Kollégáival együtt próbálják ezt a területet Szlovákián felemelni és minél több partnert bevonni.

  • Tomáš Záruba

    Pěkný a inspirativní článek. Tohle už v podstatě podle mě funguje. Pokud někdo buduje katalog produktů s cílem vydělávat přes affiliate, tak by měl řešit retargeting i on a nenechávat to pouze na koncovém eshopu. Je pak logické, že bude spíš retargetingovat dražší produkty a co nejlépe cílené, protože takový retargeting má obecně nejlepší výsledky.

    Je tam jeden otazník a to je konkurence, protože cílové eshopy si budou moci dovolit vždy zaplatit o něco více za toho jednoho zákazníka, protože celou svoji marži do affiliate nikdy nedají. Ale to není nic s čím by se nedalo žít:)

    Na druhou stranu u těch affil webů může být výhoda, že mohou poskytnout širší nabídku než jeden eshop a tím mohou dohnat tu ztrátu, protože zákazník si nakonec může vybrat jiný produkt.

  • V AdWords to bude mít možná problém, že publika budou příliš malá. Minimum na spuštění publika je 100 uživatelů, takže při nízké návštěvnosti budeš muset sbírat uživatele po delší časové období, např. 30 dní.
    A v AdWords bych určitě neplatil za 1 000 zobrazení u remarketingu, ale klasicky za proklik. U FB klidně i za zobrazení.
    Jinak super nápad.

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?