Affiliate kampányok középhaladó partnernek

Affiliate kampányok középhaladó partnernek

A Dognet affiliate hálózatba gyakran regisztrálnak tapasztalatlan felhasználók és marketerek. Az “affilról” valamit már olvastak, de nem tudják pontosan, mit és hogyan csináljanak és milyen módon használják ki az affiliate kampányokat. Próbáljuk meg összefoglalni, mit is lehet létrehozni regisztráció után.

Van weboldala

A legegyszerűbb forgatókönyv az, ha a partnernek már van weboldala. Ilyenkor már választhat, mit akar csinálni:

  1. Bannereket elhelyezni
    • minden affiliate kampánynak megvan a saját banner tárháza
    • ezeket elég elhelyezni a weboldalon és gyűjteni a jutalékokat az értékesítésből
    • Szöveges linkek hozzáadása
    • az affiliate alapja az affiliate link
    • minden kampánynál megtalálja, elég ha elhelyezi a szövegre, képre vagy valami másra
    • ennek köszönhetően a látogató át tud kattintani a hirdető oldalára, ahol konverziót hozhat létre, melyből Ön jutalékot kap
  2. PR vagy hagyományos szövegeket publikálni affiliate linkekkel
    • a kampányoknál gyakran megjelennek PR cikkek, ahova elhelyezheti a linkeket vagy bannereket
    • a cikket viszont megírhatja teljesen önállóan is és csak hozzáadja az affiliate reklámot
    • a cikkek és affiliate problematikáját bővebben egy különálló cikkben részleteztük
    • Kihasználni, vagy inkább építeni a direct mailing adatbázist és ott elhelyezni a linkeket
    • hírlevél vagy bármilyen mailing is egyszerűen kihasználható affiliate kampányok propagálásra a linkek felhasználásával
  3. Reklámszalagokat hozzáadni
  4. Kampány landing page-eket létrehozni saját weboldalán
  5. Iframe formákat elhelyezni és ezáltal leadeket szerezni


Nincs weboldala és van tapasztalata PPC hirdetésekkel

PPC rendszerekkel dolgozni mint az Etarget vagy Goggle Adwords manapság nagyon egyszerű, viszont kombinálni az affiliate kampányokat PPC-vel már több gyakorlatot igényel. Sok kampány nem engedi, hogy a látogatók PPC-ről egyenesen a hirdető oldalára legyenek utalva. Néhány kampány viszont lehetővé teszi ezt, így elég “kattintásokat vásárolni” és azokat jutalékra konvertálni úgy, hogy a befektetés a kattintásokba kisebb legyen mint a végleges jutalék az affiliate kampányból.

Elég “kattintásokat vásárolni” és azokat jutalékra konvertálni úgy, hogy a befektetés a kattintásokba kisebb legyen mint a végleges jutalék az affiliate kampányból.

 

Itt viszont tudatosítani kell a jutalékok fokozatos fellépését. A sütik (cookies) – átmeneti akták – lehetővé teszik a partnernek a jutalék megszerzését 30 nappal a látogatás után is. Tehát, ha kattintást vásárol és a látogató később fog ja megvalósítani a rendelést, muszáj ezt is figyelembe venni. 30 napon belül dönthet és a jutalék az Öné lesz.

 

Ha kiválaszt egy kampányt, ahova nem lehetséges közvetlenül küldeni látogatottságot, tanácsos egy minsite-ot létrehozni (microsite, landing page…) és arra irányítani a PPC hirdetést. Kiválaszt termékeket pl. az eshopból, leírást és képeket ad hozzájuk és “call to action” gombon keresztül a hirdető oldalára küldi a látogatót. Előnyként szolgál az is, hogy retargetingelhet és az embereket visszaküldheti a minisite-ra. A hálózatunkban majd kész minisite-okat találhat a kampányoknál, melyeket elég elhelyezni (készülőben).

Tökéletes kombináció az iframe + minisite + PPC. Google Analytics-en keresztül ezután pontosan figyelni tudja a célok teljesítésének hatékonyságát, mivel az iframe-mel rendelkező kampányok többsége lehetővé teszi “saját thank you page” beállítását. Ezzel tudja pontosan mérni a konverziókat.

 

Affiliate kampányok középhaladó partnernek
5 az 3-ből

Štefan Polgári
Štefan Polgári

Az online marketingben már több mint 10 éve mozog. Társalapítója a DOGNET affiliate hálózatnak és az affiliate marketinget professzionális szinten műveli. Kollégáival együtt próbálják ezt a területet Szlovákián felemelni és minél több partnert bevonni.

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?