Affiliate hálózat és affiliate marketing

Affiliate hálózat és affiliate marketing

Mi is tulajdonképpen az affiliate marketing? Mi rejtőzik az affiliate hálózat fogalma alatt? Rövid bevezetés az affiliate marketingbe a dognet affiliate hálózat alapítóitól.

Az interneten már van jó néhány lehetőség arra, hogyan lehet médiafelületet értékesíteni web portálokon.

CPC – cost per click – fizetés a kattintásért. A CPC szinonimája a PPC, tehát pay per click. Az alap egyszerű – ha valaki a reklámra kattint, jutalékot kap a kattintásért. Így közvetlenül is lehet árulni a reklámot hirdetőknek, de kényelmesebb és gyakran hatékonyabb is kihasználni az automata CPC rendszereket mint pl. a Google AdSense és a népszerű eTarget.

CPT – cost per thousand és CPM – cost per mile – egy és ugyanazon modellt képviselik, szóval 1000 impresszióért jutalmaznak. Ebben az esetben döntő paraméter a hirdetések megjelenítésének száma. Nem számítanak a kattintások se. Ezen az alapon működnek túlnyomórészben a médiaügynökségek és nagy hirdetők.

CPA – cost per action. Ebben a modellben a reklám valódi teljesítményéért (akció) fizet. Minden reklámnak kell, hogy legyen célja. Legyen az rendelés, úrlap kitöltés, videó megtekintése vagy hasonló dolgok. A CPA modell teljesítményre alapoz és azt figyeli. Nem számít az impresszió, se a kattintás. Fő az eredmény, amelyet a reklám hoz a hirdetőnek és ez az, amiért fizetni fog jutalékot.

A CPA-t két részre osztjuk: CPL – cost per lead és CPS – cost per sale. A “lead” tulajdonképpen egy kitöltött űrlap. Ezt az űrlapot megkapja a hirdető és feldolgozza. A feldolgozás eredménye már nem fontos. A CPL modell kissé csökkenti a szigorú fizetési folyamatot akciónként, ahol a hirdető nem a sale-ért fizet (eladás), hanem már a köztes lépésért (lead).  A CPS keretén belül már csak az eladásból fizet százalékot vayg egy fix összeget, ha ténylegesen megtörténik az értékesítés.

Affiliate marketing

Ez a marketing terület CPA modellel dolgozik, ahol csak akciónként fizet. Az affiliate kampányokban gyakran kombináluk a CPL-t és CPS-t, de a fő és alap modell a CPS.

Szóval, az eladás a domináns, erről szól az affiliate marketing. A hirdető csak valódi teljesítményért fizet. Nem kattintásokért, se impresszióért. Szívesen fizet több százalékot is az eladásból, de csak és kizárólag az eladott, kfizetett, nem visszaküldött rendelésért/termékért.

Az affiliate marketing alapelvei interneten:

  1. A partner (honlap tulajdonos) regisztrál az affiliate programba.
  2. Reklámelemeket generál magának, amelyek egyedi azonosító mérő adatokat tartalmaznak.
  3. Reklámelemeket helyez el az oldalain (bannerek, akár nem standard formátumokban is).
  4. Kialakíthat alternatív bevételi forrásokat is hírlevelek formájában, stb.
  5. Amint a felhasználó átkattint a bannerről vagy más elemről a hirdető honlapjára és teljesítményt visz véghez, akkor a link alapján, amelyről átkattintott, berögzítjük, azonosítjuk és a partner megkapja érte a jutalékot.
  6. Szóval, ha a felhasználó vásárol az eshopban, akkor a partner eladásból szerez jutalékot, ha pedig a vásárló űrlapot tölt ki, lead-ért szerzi a jutalékot.

A hirdető felállíthatja saját affiliate programját, ahol beállítja a kampányt és irányítja. Egyszerűbb megoldás viszont a kampány besorolása az affiliate hálózatba. A hálózatban több kampány szerepel és több partner van regisztrálva, akik ki tudják a kampányokat használni. A hirdetőnek így nem kell semmit fizetnie az affiliate program megoldásokért, enm kell oldania az adminisztrációt, se a számlázást.

Az affiliate hálózat előnyei

  • Besorolás a partnerek és hirdetők létező eko rendszerébe
  • Az adminisztrációval nem kell foglalkozniuk
  • A hirdetőnek nem kell ügyfélszolgálatot intéznie, se a számlázást a partnerekkel
  • Mindenről az affiliate manager gondoskodik

Partnereknek előny az is, hogy miután regisztrálnak a hálózatba, rögtön több kampány áll rendelkezésükre egy helyen. Nem kell több programba regisztrálniuk és a kereset egyetlen adminisztrációban csoportosul.

Örömmel fogjuk Önt üdvözölni a dognet affiliate hálózatban. Ha Ön hirdető, jelentkezzen és együtt kitaláljuk és összehozzuk a kampányt. Ha Ön partner, regisztráljon és azonnal rendelkezésére fog állni többtíz CPA kampány.

Affiliate hálózat és affiliate marketing
5 az 2-ből

Štefan Polgári
Štefan Polgári

Az online marketingben már több mint 10 éve mozog. Társalapítója a DOGNET affiliate hálózatnak és az affiliate marketinget professzionális szinten műveli. Kollégáival együtt próbálják ezt a területet Szlovákián felemelni és minél több partnert bevonni.

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?