8 tipp, hogyan képezze ki a szerkesztőséget affiliate kampányok használatára

8 tipp, hogyan képezze ki a szerkesztőséget affiliate kampányok használatára

Rögtön az elején tudatosítani kell, hogy az affiliate nem csak bannerekről szól, amelyekre senki se kattint és végképp senki nem vásárolja őket. Ezzel az előítélettel napi szinten találkozunk. Természetesen, az affiliate bannerek elhelyezése CPT kampányok rovására nem hoz nagyobb jövedelmet. Van itt viszont pár dolog, amit kihasználhat a weben és megtanítja a szerkesztőséget úgy dolgozni, hogy a szöveges tartalomból a lehető legtöbbet hozza ki.

1. Minden cikk egy téma. Minden téma egy affiliate kampány.

Minden cikknek megvan a maga témája és közönsége. Egyszer divatról van szó, másszor bútorokról, utána pedig pénzügyekről. Mivel a hálózatunkban mindenféle elképzelhető és elképzelhetetlen kampányt megtalál, semmi se gátolja abban, hogy affiliate linket helyezzen el bármilyen cikkhez.

A linkeket elhelyezheti klasszikus szöveges hyperlink formájában vagy mint call to action-t, bannert vagy bármilyen más módon. Elég kreatívan gondolkodni. Kampányból van elég, csak megfelelelően kell őket használni.

2. A szerkesztőséget nem terheli le

Hogy magyarázza meg a szerkesztőségnek, mit és hogyan kell? A legfontosabb, hogy ne ijessze el őket. Ahogy ez már lenni szokott, minden pluszmunka rendkívül nehéznek és lehetetlennek bizonyul 🙂 El kell magyarázni, hogy az egész arról szól, hogy azonosuljon a kampánnyal és magáévá tegye. Erre pedig gondolniuk kell cikkírás közben.

3. Affiliate kézikönyv/útmutató

A legegyszerűbb, ha készít a szerkesztőknek egy listát releváns kampányokról. Kiválasztani 10 potenciálisat és felírni a listára. Az affiliate alapja az affiliate linkben rejlik, amely egyedi kódot tartalmaz. Nem hiányozhat egyetlen affiliate linkből sem.

Próbáljon nekik kiválasztani kampányokat és leírni, konkrétan milyen linket használjanak. Minden kampány tartalmaz klasszikus szöveges linket is. Ez egy univerzális megoldás.

affiliate-manual

 

4. A kampányt speciális és átlagos cikkben egyaránt elhelyezheti

Ha van rá idő és tér, ideális megterveznia  témát egy cikkre fő tekintettel az affiliate kampányra. Például alkalmi cipők, stílusos bútorok ebédlőbe, hogyan fogyni egészségesen vagy online művelődni.

Ezután elég általánosan írni a témáról és közvetlenül utalni az affiliate kampány hirdetőjére. Nem kell túl rányomós cikknek lennie. Legyen tárgyilagos, információdús, minőségi és érdekes.

Természetesen, a kampányokat klasszikus cikkekben is elhelyezhetjük. Akár közvetlenül a szövegben, akár kép vagy ajánlás formájában. Néha elég egy szép mondatot hozzáadni a cikkbe és utalni a kampányra.

Néha elég egy szép mondatot hozzáadni a cikkhez és utalni a kampányra.

Néhány partner a cikk közepébe odatosszant egy  “Stílusos táskát keres? Van megoldásunk!” típusú mondatot és egy utalást a kampányra. Egyszerű és hatásos.

5. HTML komponensek

A szerkesztőségnek kész HTML komponenseket is cisnálhat és ők csak picit módosítanak rajtuk. Akár call to action-nel rendelkező boxról van szó, legördülő panelről vagy HTML bannerről. Néhány kampány iframe-et is tartalmaz, amelyeket csak elhelyez a cikkben és szedi a jutalékokat. Ez azért előnyös, mert a teljesítmény közvetlenül a weben megy végbe és nem kell a látogatónak más oldalra mennie.

html-affiliate

Jó példaként szolgálnak a kölcsön kampányok vagy az Avon Lady kampány. Ők CPL (cost per lead) modellt alkalmaznak, ahol kapcsolatokért fizetnek.

6. A kiértékelés egyszerű

Ha követrni akarja, melyik cikk keres a legtöbbet vagy melyik szerkesztő a legügyesebb az elhelyezésben, van megoldásunk. Elég, ha az affiliate linkek mögé teszi a “&data” paramétert. Minden cikknél speciális adatazonosító lehet (pl. szám) és a szerkesztőknél adatazonosító 2. Az áttekintésekben szépen látni, melyik cikk vagy szerkesztő sikeres.

7. Ne féljen a no-follow-tól

Az affiliate kampányok nem linkbuilding-re lettek felvázolva. MI csak örülni fogunk, ha a linkeket a no-follow attribútumba fogják rakni. Nem kell a saját link juice-át elküldenie a webről.

8. A tervezés csakis Önön múlik

Az affiliate ereje abban rejlik, hogy senki nem diktál semmit a másiknak. Mikor lesz bevezetve, hol és hogyan, ez mind a partnertől függ. Jóformán semmi behatárolás nincs. Csak a kampány leírását kell követni.

vlastne-planovanie

Hogyan tovább?

  • Regisztráljon nálunk. Minden ingyenes, nincs kötöttség.
  • Válasszon kampányokat.
  • Készítsen rövid útmutatót a szerkesztőségnek (max.5 percet vesz igénybe).
  • Magyarázza el, miről van szó. Mutassa meg nekik egy cikken, hogyan kell linkeket hozzáadni.
  • Ügyeljen rá, hogy ki is próbálják.
  • Néhány cikken ellenőrizze, megy-e nekik vagy se.
  • A szerkesztőség gyorsan megszokja ezt a dolgot és hosszútávú, stabil eredményeket fog hozni.

Kérdezni szeretne? Rendelkezésére állunk.

8 tipp, hogyan képezze ki a szerkesztőséget affiliate kampányok használatára
5 az 2-ből

Štefan Polgári
Štefan Polgári

Az online marketingben már több mint 10 éve mozog. Társalapítója a DOGNET affiliate hálózatnak és az affiliate marketinget professzionális szinten műveli. Kollégáival együtt próbálják ezt a területet Szlovákián felemelni és minél több partnert bevonni.

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?