Hogy kell jutalékot beállítani egy többezer termékkel rendelkező eshopban?

Hogy kell jutalékot beállítani egy többezer termékkel rendelkező eshopban?

Egy olyan hatalmas eshoppal rendelkező hirdetőnek, aki termékek százait vagy akár ezreit kínálja, bizonyára nehezebb beállítani a jutalékot úgy, hogy megfeleljen saját és a partnere elképzeléseinek egyaránt.

Nem ráfizetni, hanem keresni rajta, ugyanakkor megfelelő jutalmat kínálni a partnernek, ez egy igazi kihívás. Ezenkívül még meghatározni egységes jutalékot az összes termékre, teljességgel lehetetlennek tűnik a hirdetők számára. Elbizonytalanodnak, ami ahhoz vezet, hogy elvesztik az érdeklődést a további közreműködés iránt, megvonva maguktól a lehetőséget, hogy e-shopukat tovább terjesszék. A hirdető nem tudja meglelni a módját annak, hogyan kell beállítani a megfelelő jutalékot és a munkatempó miatt hagyja elúszni annak lehetőségét, hogy új marketing csatornát szerezzen, amely új ügyfeleket hoz webáruházának.

Mondja, hogyan állítsak be egységes jutalékot, ha minden termékem különbözőképpen van felárazva …

Miért van ez így? Miben rejlik a probléma?

Egy hirdetőnek vannak olyan termékei, ahol a marzs úgy van beállítva, hogy akár 20% jutalékot is tudna nyújtani, miközben továbbra is nyereséges maradna értékesítés után. Más terméknél veszteséges lenne már abban az esetben is, ha akár csak 1%-ot adna meg  a nettó árból. Természetesen, egy luxus fényképezőgépen teljesen más marzs van mint egy mobiltelefon töltőn, ezért itt mások a lehetőségek jutalmazás terén a közreműködésen belül.

Szóval, hogy is kell beállítani egységes jutalékot? Lehetséges egyáltalán?

Lehetséges. A látogatottság, amit az e-shopnak az affiliate kampány hoz, kb. megegyezik az eshop teljes látogatottságának számával. Ígyhát, az egységes jutalékot az átlagosított teljes eladás alapján határozhatjuk meg. Nyilvánvaló, hogy  néhány terméknél ez határos lesz a termékek értékesítési költségének fedezésével, de egy másiknál viszont ugyanaz a jutalék nagyobb nyereséget hoz majd.

Mi segíthet?  

Nagyon célszerű statisztikákat összeírni más marketing kampányokból, pl. PPC. Abból kiértékelni a forgalomképességet, amelyre szintén lehet alapozni abban az esetben, ha meghatározzák a jutalékot az affiliate kampánynak. A hirdetőnek nem kell aggódnia, hogy esetleg ráfizet. A közreműködés végig CPA (cost per action) formájában van beállítva, szóval csak cél teljesítése esetén fizet – konverzió – eladás. Ezenkívül semmiért nem fizet, csak valós teljesítményért.

 

Másodlagos nyereség, amellyel senki nem számol

Valahogy mindenki megfeledkezik arról, mit is nyújt még az affiliate az azonnali kereseten kívül. A hirdető új ügyfeleket szerez, akik visszatérnek az eshopba és ismét vásárolnak. Ezúttal viszont nem próba-szerencse stílusban keresgélnek, hanem pontosan tudják, hol vásároltak és egyenesen az eshopba vezet utuk a kampány segítsége nélkül. Nem beszélve a referenciákról és a vásárlással való elégedettség fokozatos terjesztéséről az ismerettségi körökön belül.

Ebből mire következtetünk?

Ha mindezt összegezzük, a hirdetőnek gondolnia kellene a jutalék meghatározásánál arra, hogy milyen téren belül mozog a nyereség és egyúttal gondolni arra is, hogy a jutalékkal nem csak az aktuális teljesítményért fizet, hanem az azt követő eseményekért is. Például, ide tartozik az ügyfél hosszútávú érdeklődése, aki hála az affiliate kampánynak szerzett tudomást az adott kampányról.

Hogy kell jutalékot beállítani egy többezer termékkel rendelkező eshopban?
3.7 az 3-ből

Štefan Polgári
Štefan Polgári

Az online marketingben már több mint 10 éve mozog. Társalapítója a DOGNET affiliate hálózatnak és az affiliate marketinget professzionális szinten műveli. Kollégáival együtt próbálják ezt a területet Szlovákián felemelni és minél több partnert bevonni.

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?