Dognet magazin

Újdonságok, cikkek, tippek és kampány aktualizációk a dognet. affiliate hálózatban.

GYIK – gyakran ismételt kérdések

Alapvető kérdések

Ki a hirdető?

A hirdető egy olyan cég, amely növelni akarja az eladást a webáruházában. Lehet szó eshopról, hitelközvetítésről, esetleg más szolgáltatásról az interneten.

A hirdető hajlandó jutalékot fizetni annak, aki ügyfelet szerez neki. A jutalmazást megadhatja százalékban (például a rendelés értékének 5%-a) vagy pontosan megszabhatja forintban (például 1000 HUF hírlevél feliratkozásért vagy űrlap kitöltésért). A jutalmazás kombinálható (8% a rendelés értékéből + 300 HUF hírlevél feliratkozásért).

Ki a partner?

A partner egy olyan személy vagy cég, aki azzal akar bevételt szerezni az interneten, hogy mások cégét és szolgáltatásait publikálja.

Például egy blogger, aki a blogon bannert helyez el és úgy szerzi a bevételt, hogy látogatói a banneren keresztül átkattintanak a hirdető oldalára, ahol vásárolnak vagy más teljesítményt visznek véghez. Ezért a bizonyos teljesítményárt a hirdető jutalékot fizet a bloggernek=partnernek.

GYIK - Hirdető

Milyen feltételeknek kell megfelelnem?

Az ingyenes alapcsomagban, ahol a hirdető csak jutalékot fizet, olyan ÁFA fizetőket fogadunk el, akiknek már több mint 1 éve fut a projekt és havonta több mint 200 rendelésük van. Mindenesetre, töltse ki, kérem, a belépési űrlapot hirdetőknek és felajánlunk megoldásokat. 

Mit kell tennem ahhoz, hogy az ajánlatomat hozzáadjam a kampányokhoz?

Felülvizsgáljuk a projektjét, hogy alkalmas-e egyáltalán a hálózatunkba és van-e értelme integrálni. Az affiliate nem alkalmas mindenkinek, ezért, kérjük, töltse ki a belépési űrlapot.

Az integráció abból áll, hogy azonosító kódokat állítunk be az oldalán valamint bannerekkel, XML feedekkel (eshop esetén) és kampány leírással szolgálunk.

Mennyibe kerül a regisztráció?

A hirdetők belépési űrlapon keresztül jelentkeznek. Mi ezt felülvizsgáljuk és kiértékeljük, majd kapcsolatba lépünk velük, hogy ingyen rögzítjük-e a hálózatunkba vagy más, fizetős megoldást kell nyújtanunk. 

GYIK - Partner

Milyen feltételeknek kell megfelelnem?

A regisztrációnál már kell, hogy lrendelkezzen valamilyen médiafelülettel vagy létezzen egy projekt, ahol elhelyezheti a kampányokat. Regisztráció által megnyílik a lehetőség, hogy elkezdje használni a kampányokat. A teljes lista megtekinthető nem regisztráltak számára is az oldalunkon. Tehát elég, ha minden mezőt kitölt a regisztráció során. 

Mennyibe kerül a regisztráció?

Semmibe. A regisztráció és kampányaink felhasználása teljesen ingyenes. 

Nem vagyok se vállalkozó, se cég, lehetek partner?

Igen. A regisztrációs oldalon kattintson a “Fizikai személyek” űrlapra és regisztrálhat anélkül, hogy egyéni vállalkozása vagy cége legyen. 

Még nincs weboldalam, hogyan regisztráljak?

Amenniyben még nincs weboldala, felesleges regisztrálnia. Viszont, ha látni akarja az adminisztrációs felületet vagy a bannereket még a weboldal létrehozása előtt, írja be az űrlapban a weboldal cím mezőjébe: “Még nincs weboldalam”.  

Propagálhatom a kampánokat akár több oldalon is?

Igen. Nem szükséges hozzá új regisztráció. Egyetlen regisztrációval bármennyi oldalon propagálhat kampányokat. Viszont az összes oldalnak meg kell felelnie a kampányok és a hálózat feltételeinek.

Propagálhatom a kampányokat szociális hálózatokon?

Igen. Vigyáznia kell viszont, hogy ne spameljen. Ha megtudjuk, hogy “spamel” (akár szociális hálózatokon, akár másképp), az egész affiliate kontóját leblokkolhatjuk.

Ha valaki átkattint a linkemen, azonnal vásárolnia is kell?

Nem kell. A látogató nyugodtan nézelődhet vagy akár el is hagyhatja az oldalt. Ha 30 napon belül visszatér (a cookies időtartama változhat kampányok szerint) és konverziót csinál (vásárlás, hírlevél feliratkozás, stb.), a jutalék még mindig Önnek jár.

A kampány csak meghívottaknak szól, hogyan érhetem el?

Az adminisztrációban a kampányok áttekintésében talál olyan kampányokat is, amelyek csak meghívottaknak szólnak. Hozzáférés esetén kattintson a “Hozzáférés kérvényezése” linkre és várjon a megerősítő emailre. Ha engednénk, hogy a partnerek rögtön a regisztráció után használják az összes kampányt, megtörténhetne, hogy valamilyen spekuláns bejelentkezik és elkezdi romba dönteni hirdetőink hírnevét.

 

Miért lett azonnal elutasítva a jutalékom?

Leggyakrabban az átfedés az oka. Ilyen tranzakciónak azonos az ID-je  pár másodperces eltéréssel és azonos IP címmel. Az űrlapoknál azonos adatok vagy spam esetén lehetséges.

Példa:
3 rendelés, azonos ID, röviddel egymás után, azonos összeg. Az első rendelés státusza “várakozó”, a másik kettő automatikusan elutasítva.

 

Meddig tart a jutalék jóváhagyás folyamata?

A jutalékok jóváhagyása kb. egy hónapig tart. Eshopoknál még tovább tarthat (az árut át kell venni és ki kell fizetni). A hirdetőktől havonta kapunk egy riportot, melynek alapján jóváhagyjuk vagy elutasítjuk a jutalékokat, esetleg bónuszokat osztunk (például sikeres kontó megnyitásért vagy hitelközvetítésért). A jóváhagyás alapos leírását megtalálja minden egyes kampánynál.

Hogyan tudom meg, kaptam-e bónuszt az értékesítésért?

Havonta kapunk riportot a hirdetőktől, melynek alapján bónuszokat osztogatunk (kontó megnyitás, hitelközvetítés).

Példa:
Ha új ügyfelet szerzett egy banknak, az áttekintésben, tegyük fel, 1600 HUF fog szerepelni egy leadért. Ha a kontó siekresen meg lett nyitva, a jóváhagyásnál az 1600 HUF megváltozik 6000 HUF-ra (szóval hozzáírunk a konkrét tranzakcióhoz 4400 HUF-ot egy eladásért).

Hogyan tudom meg megfelelő linket/bannert adtam-e hozzá az oldalra?

Kattintson a linkre/bannerre az oldalán és elelnőrizze az adminisztrációban, rögzítve van-e a kattintás.

Az adatok 25 percenként frissülnek. Ezért ne ijedjen meg, ha nem látja azonnal a kattintást.

Módosíthatom a linket és utalhatok valamilyen aloldalra vagy pl. konkrét termékre?

Igen.

Példa:
Az egyik kampányunk a topánky.sk. A klasszikus szöveges link így néz ki: http://www.topanky.sk/?a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=db2af2ac. A link viszont a főoldalra irányít és Ön konkrét cipőre vagy kategóriára akar utalni. Szóval, fogja az URL címet, ahova küldeni akarja a látogatókat, pl. http://www.topanky.sk/23-star-pes-v-nudzi-man-n372015-606010 és mőgé helyezi az Ön kódjait.
Az eredmény a következő lesz: http://www.topanky.sk/23-star-pes-v-nudzi-man-n372015-606010?a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=db2af2ac

Többet megtudhat a következő cikkben.

Mi történik, ha az ügyfél 2 különböző partner linkjére kattint?

Az utolsó győz.

A jutalék annak a partnernek jár, akin keresztül végül az ügyfél vásárolt.

Számlázás

Hogyan kérvényezem a fizetést?

 

Ahhoz, hogy kérvényezhesse a fizetést, legalább 30 000 HUF jutaléknak kell lennie jóváhagyva.

A fizetést kérvényezheti egyenesen az adminisztráción keresztül a “Request payment”-re kattintva.

 

Ezután várjon a felhívásra, amelyben további információkat talál.

 

Hogyan történik a jutalékok kifizetése (vállalkozók/cégek)?

Cégek és vállalkozók standard számlákat állítanak ki, amiket átfizetünk. Minden jutalék a hálózatban ÁFA nélkül szerepel. 

 

Rövidítések és idegen szavak

Konverzió és konverzió mértéke

A konverzió a honlap céljának elérést jelenti, ami lehet rendelés megvalósítása, hírlevél feliratkozás, űrlap kitöltés, stb. A konverzió mértékét százalékban adják meg és azt mutatja, hogy 100 látogatóból hányan konvertáltak. Általában az eshopok konverzió mértéke 0,5 – 2% között mozog. Képzelje el, hogy van egy üzlete és miután belép, figyeli a látogatók számát. A konverzió mértéke mutatja, hogy a látogatók mennyi százaléka vásárolt Önnél. 

Cookies (sütik)

A cookies (sütik) olyan adat, amely azonosítja a honlap látogatót és a partnert is, aki az adott honlapra utalta. Ez egy átmeneti akta, amely a látogató böngészőjében rögzítve lesz. Ez alapján tudjuk hozzárendelni a jutalékot a partnerhez. A cookies biztosítja azt is, hogy a partner abban az esetben is megkapja a jutalékot, ha a látogató pár nap múlva visszatér a weboldalra.

Közvetlen vs közvetett PPC

A PPC online reklámot jelent, például: Facebook reklám, Adwords, Etarget,…

Közvetlen PPC – a közvetlen PPC reklámok azok, amelyek egyenesen a hirdető oldalára vezetnek. Ez annyit jelent, hogy a látogató miután rákattint a reklámra, a hirdető oldalán találja magát. Közvetlen reklámnak számít olyan Facebook hozzászólás is, ami valamilyen linken keresztül a hirdető oldalára utal.

Közvetett PPC – közvetett PPC reklámok azok, amelyek a partner oldalára utalnak. Ez annyit jelent, hogy a látogató, miután a relámra kattint, a partner oldalára kerül. Onnan pedig, banneren vagy linken keresztül átkattint a hirdető oldalára. Tilos automatikusan átirányítani a látogatót a hirdető honlapjára.

Impresszió click-rate-el (CTR)

Impresszió egyenlő megjelenítés. Főleg bannereknél használatos, ahol CPT formában, megjelenítések számáért (bannerek megjelenítése) fizetnek . A CTR (click-rate) százalékban van megadva és azt mutatja, hogy 100 látogatóból (impresszió) hányan kattintottak a bannerre. Minél nagyobb a CTR, annál jobb. Vigyázzon viszont a félrevezetéssel – ha a reklám tartalma hazudni fog, a megszerzett látogatottság nem nem válik hatékony konverzióvá.

ROI

Return on investment (ROI) annyit jelent mint: beruházások megtérülése. Azt fejezi ki, mennyire érdemes befektetni.

CMS

A CMS rövidítés a content management system fogalomra utal. Ez egy olyan rendszer, melynek alapján kezelheti a tartalmat a honlapján. Úgy működik, hogy bejelentkezik a CMS-be és az adminisztrációs felületen keresztül hozzáadja és szerkeszti a tartalmat. Ez egy egyszerűsített eszköz a nem-programozók számára, hogy ők is képesek legyenek kezelni a weboldalakat.

SEM

A keresők nagyon jól hozzájárulhatnak projektjének látogatottságához. A search engine marketing (SEM) azzal foglalkozik, hogyan szerezzük meg leghatékonyabban ezt a látogatottságot. Googlen belül a Google Adwords platform használatos erre, ahol az szerint fizet a kattintásokért, amilyen kulcsszavakat választ. Gyors, de fizetett módja a látogatottság szerzésnek.

A SEM röviden elmagyarázva, reklám a keresőkben. (Google, Yahoo, Bing,…).

Lead generation

Ez a fogalom a kampány működésének folyamatával foglalkozik. Ha valami “lead generation” orientált, akkor az konkrét célra összpontosít – kapcsolatok, kitöltött űrlapok, mailek megszerzése, stb. Ezeket később konvertálhatóak. Gyakran működnek így bankok kampányai – leadeket gyűjtenek potenciális ügyfelektől, akiket később megszólítanak.

RTB

A real-time-bidding viszonylag fejlett és új technológia, bannerek vásárlására szolgál. A hirdető beállítja a maximális árat egy banner megjelenítésért és a rendszer meghatározza, hol jelenik meg.

Guest blogging

Az Ön szerzői művének elhelyezése más projekten (blog, magazin, stb.) Egyszerűen csak megszólítja a honlaptulajdonost azzal, hogy készít egy egyéni cikket a projektjéhez – teljesen ingyen. Elég, ha a cikkben 1-2 link az Ön oldalára fog utalni és ott található majd az aláírása. Ő tartalmat szerez, maga pedig reklámot. A linkek segítenek közvetlenül látogatókat szerezni, de fontosak a SEO számára is.

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?